Pobyt v tme – praktické rady

V predchádzajúcom článku o mojom týždňovom pobyte v tme som prisľúbila článok s praktickými radami do tmy.

Nech sa páči, voalá…

Čo som si zabalila a bolo to užitočné

  • oblečenie, aj na prezlečenie, kebyže sa polejem

Je dobré doma si poskúšať poslepiačky, ako sa v cítim v tom, čo si chcem zobrať so sebou, nech si nevezmem niečo, čo ma vlastne irituje, ale doteraz som si to neuvedomila.

  • teplé ponožky na nožky

Aaaaanooo! K tomu niet čo dodať, nohy v teple = človek spokojko.

  • župan, alebo niečo na zabalenie sa

Také pritúlenie samej/ samého seba. Zakuklenie v zakuklení.

  • obľúbená deka

Za ňu som bola super vďačná!

  • plyšák, niečo srdcu milé

Svojho plyšáčika z detsva som si uložila do poličky a povedala mu, nech stráži. Občas som si ho len tak potúlila. A serotonín sa rinul, aj keď je to “len” hračka. Každý v sebe máme kus dieťaťa.

  • podložka na cvičenie ak je treba
  • hudobný nástroj, ak na niečo hrám a viem si ho naladiť po tme a bez telefónu

Moje ukulele z týchto dôvodov zažilo v tme len jeden jediný koncert – ale ku..sky dobrý!

  • hrubý zošit s krúžkovou väzbou na písanie plus 100% spoľahlivé pero alebo zasrúhané ceruzky

Jednu stranu som vytrhla, prehla a sa spravila si z neho takú podložku na písanie, resp 3D riadok. Okrem toho tam, kde som dopísala, som trošku natrhla stránku, a zahla rožtek stránky. Písala som väčším písmom než obvykle, bola veľká spotreba papiera, preto radím veľký zošit, prípadne aj dva.

  • voskovky a papiere, ak chceš skúsiť kresliť v tme
  • najnutnejšie hygienické potreby

Môže platiť, že čím menej vecí, tým menej chaosu

  • hlina – samotvrdnúca – ak chcem skúsiť modelovať po tme
  • vreckovky
  • masážny olej

Oooo ano! Každý deň som si levanduľovým olejom masírovala chodidlá, ramená, predkolenia, predlaktia. Taký prísun sebelásky spôsobil, že som sa cítila dobre, a to je (nie len) v tme dôležité – zahrnúť sa láskou a pozornosťou, aby si sa mohol/ mohla uvoľniť a mať sa dobre.

  • slnečné okuliare

Pre prípad že by bolo po výstupe z tmy treba. Mne pomohli pri šoférovaní.

  • vôňa domova

Doma máme taký voňavý bambusový sprej, ktorý tu z času na čas už striekam. Spontánne som si ho zbalila do tmy, bola to tá posledná vec, čo pristála na hromade “prosímpomôžešmistýmdoauta?”. A prvá, ktorú som použila. Strekla som ju do priestoru, a pripomenulo mi to domov, uvoľnila som sa a cítila sa, že teraz je na nejakú dobu toto môj domov. A som v bezpečí, to miesto je tu pre mňa.

  • obľúbené esenciálne oleje

Odporúčam niečo na upokojenie, relax, odvahu.

Čo som si vzala a nepoužila som

  • Sprevádzané meditácie

Mala som pribalené so sebou malú starodávnu mp3 bez displaya, kde som mala nahratých zopár obľúbených meditácii. Nakoniec som ju ani raz neopužila, prišlo mi, že by to bolo mrhaním, lebo tie veci môžem počúvať aj doma, ale takéto ticho doma nemáme. Aj tak som sa však cítila dobre, že som to mala zabalené so sebou. Že v prípade núdze mám kam siahnuť. Dodalo mi to na pocite bezpečia.

  • Čokoláda

Ako čokoholička som si so sebou vzala som si dva balíčky tmavej čokolády. Úplne som na ne zabudla a objavila ich až doma pri vybaľovaní. Nebolo mi ich tam treba 🙂

Čo by som si ešte vzala, keď sa mi raz podarí vrátiť sa do tmy

  • tenisovú loptičku

Áno, nešáli ťa zrak, naozaj! Oprela by som sa s ňou o stenu, a masírovala si ňou chrbát. Loptička krásne popuká spazmy, a uvoľní oblasť lopatiek, ramien, krku, … proste všade tam, kde ruka nedočiahne.

Na čo ešte myslieť

Prines si to, čo ti radí intuícia. Ak ťa napadne nejaká “blbina”, šup s ňou do batoha. Ver, že tvoja duša vie presne čo potrebuje, aby sa mala dobre.

Mne pomohlo naučiť sa jednu spievanú mantru (ad guray nameh), ktorú som si mohla prespevovať a naladiť sa tak na svoje srdce, povedzme že prenastaviť si vibrácie.

Tiež mi pomohlo mať osobné mantry, ktoré som si niekoľko krát za deň nahlas povedala. Ja som si zvolila tieto:

Dovoľujem temnote, aby mi ukázala svoju múdrosť, aby som sa z nejmohla učiť a rásť. Ďakujem!”

V tme sa deje vždy presne to, čo treba”

Pre jednoduchšiu orientáciu v tme odporúčam udržovať poriadok, aby malo všetko svoje miesto. Výrazne to uľahčí tmový život 🙂

Skúšky reality

Priprav si svoje “reality checks” – keďže v tme sa môžu objaviť lucídne sny, je dobré mať v zásobe nejaké skúšky reality, ktoré sú aplikovateľné v tme. Také tie klasiky, že obzriem sa za seba a ak sa tam nič nezmenilo, je to realita, alebo že skúsim vypnúť a zhasnúť svetlo a ak nezhasne tak som v sne – toto v tme neplatí.

Ja som sa štípala do ruky a narážala si ukazovákom o otvorenú dlaň druhej ruky. Ak cítim bolesť, a hranice tela, nie som v sne. (Toto som robila vždy pred použitím wc, lebo veď spomínate si na tie sny z detsva kedy to vyzeralo, že človek ide naozaj na záchod a zrazu…hups…? Tak pre istotu :-)). Ak máš ešte čas než pôjdeš do tmy, začni aplikovať skúšky reality už teraz, môže to byť len na osoh.

Pár slov na záver

Ak cítiš volanie tmy, je to preto, že si na to pripravený/á. Ak necíš, ale ostatní tam chodia a ževraj je to dobré, tak nechoď. Nejde o tom si nič dokázať. Ani nič pokoriť. Ide o tom sa spojiť, a spriateliť. Predstav si, že všetku tú lásku a pozornosť, ktorú bežne rozdávaš, budeš týždeň dávať iba sebe.

Ak by ste sa chceli o pobyte v tme porozprávať viac, porozumieť svojej vnútornej motivácii, alebo získať nástroje na prácu so strachom a panikou, môžete využiť možnosť online konzultácie.